טרנדים בעיצוב המרחב

דיגיטל ופיזיקל נפגשים במרחב

אינטראקטיביותלצורכי חוויהלמידהורכישה

בעולם של מסכים, תנועה, סבלנות קצרה והפרעת קשב גדולה, הדיגיטל הולך ותופס מקום מרכזי גם בעיצוב המרחב. מסכים ומקרנים מעבירים כבר היום חוויה מרגשת, דינאמית וצבעונית ומהווים בסיס דינאמי גם לצרכים פונקציונאליים, כמו העברת מידע, עזרה בניווט ובהתמצאות ותמיכה בהחלטות ובתהליכי רכישה. לאן זה הולך מכאן? ממש כמו שלא ניתן לעצור את הטכנולוגיה בכל היבט אחר בחיים, לא ניתן לעצור אותה בתכנון ועיצוב המרחב. מציאות מדומה ורבודה, עמדות שירות אוטומטיות וסניפים לא מאוישים נמצאים ממש מעבר לפינה, ויגדירו מחדש את החוויה ועיצוב המרחב הקמעונאי. האלמנטים הסטטיים לא ייעלמו במהרה, אבל ללא ספק יצריכו חשיבה חדשה בכל מה שקשור למטרה שלהם ולפונקציונאליות שהם מציעים. 

סיפור המותג הופך להיות העיקר
לספראתהסיפורבכל נקודותהשירותוהמכירה 

סיפור המותג הפך בשנים האחרונות לכלי משמעותי עבור מותגים כדי להגיע לקהלים בצורה מבודלת ואפקטיבית. 

מיצירה של סיפורי מותג בזירה הדיגיטלית – במצגות, סרטונים, אתרים או ברשתות חברתיות – אחד האתגרים המשמעותיים של מותגים הוא למצוא דרכים יצירתיות וחדשניות כדי להטמיע את אותם ערכים, תפיסות ועלמות תוכן גם במרחב הפיזי – בסניפים, מרכזי השירות ומטה החברה. 

לכן, נצפה לראות מותגים שעושים שימוש עמוק בסיפור המותג כדי ליצור חוויה רציפה ואיכותית בנקודה החשובה ביותר בממשק עם הלקוח – נקודת המפגש הפיזית איתו.

העיצוב ההיי-טקי מוביל שינוי בעיצוב המסורתי
המרחב כמקור להשראה עם עיצוב של פנאי ועבודה

לעיצוב המרחב חלק חשוב מסטנדרט היצירתיות, היעילות והפרודוקטיביות של עולם ההיי-טק. מעבר לעיצוב היפהפה כשלעצמו, אנחנו מתמקדים דווקא בפן הפונקציונלי שמאפשר את אותה יצירתיות ודינאמיות. למשל, חללים שמיועדים לפנאי ולהורדת הלחץ, אזורים שמעודדים עבודת צוות ופינות שעוזרות להשראה. כל אותם אזורים מתאפיינים בתחושה מרווחת ונעימה, במשחקים בולטים של צבע ובשילובים אקלקטיים בין סגנונות, שיחד מעניקים אווירה של חופש, אפשרויות וקלילות.

העיצוב ההיי-טקיסטי על כל מובניו זולג אל סקטורים אחרים כדי לתת להם טאץ' טכנולוגי-מתקדם וגם כדי להתאים את המרחב לעובדים שונים עם צורות עבודה שונות ואתגרים מסוגים שונים. 

הבית שלך מחוץ לבית
תחושהביתית במרחביםעסקייםבאמצעותאלמנטיםלא שגרתיים

כחלקמרוחות השינוי והמהפכות הגלובליות שאנחנו חווים, מתפתחת תפיסהשמחפשת ליצור אווירה ביתית על ידי יצירת אזורים רגועים, מוכרים ונגישים גם במרחבים עסקיים. 

שטיחיםמראותביתיותמזנוניםונגרותעץ, תמונות ממסוגרות – כל אלה הולכים להפוך לקונספטים עיצוביים שיגדירו את המרחב, את התנועה ואת השהות בו. אפשר לראות במגמה הזאת חלק בלתי נפרד מסיפור מותג שבא לספק סביבה ביתית נינוחה ללקוחות בדרך לרכישה ותורם ליצירת חיבור עמוק עם המותג. 

הרשת החברתית משנה את חוקי המשחק

הכל מתחבר עם הכל – מהבית ועד לסניף

הזליגה והמעבר בין עולמות הסושיאל והאפליקציות הדיגיטליות לעולמות הפיזיים ולאולמות השירות והמכירה הולכת ומתהדקת. 

למשל, התכתבות עם בוט שמובילה להמשך טבעי של השיחה בנקודת השירות; הזמנה של בגדים באפליקציה כדי שאלה יחכו בתא המדידה הקרוב אליך (אולי אפילו ללא התערבות של מוכרת) או יצירה של משחקים חברתיים בנקודת המכירה, כבר לא לקוחים מסרט מדע בדיוני אלא מגמה קיימת ומעשית. 

הסינגל-צ'אנלינג, האיחוד הטבעי בין מסכים, ערוצים ופלטפורמות דיגיטליות (איחוד שטבעי בעיקר לדור ה-Z וה-Y) מעורר מחשבה על המעבר החלק בין הערוצים הדיגיטליים לחוויה במרחב המציאותי. כשהאתגרים הלוגיסטיים והטכנולוגים יפתרו, נצטרך לסגל דפוסי חשיבה חדשים ועקרוניים על משמעות המרחב הפיזי ללקוחות, אופן ההתנהלות בו והעיצוב שנגזר מכל אלה.