אומנות עיצוב המרחב הקמעונאי ומדע עיצוב המרחב הקמעונאי הם למעשה שני צדדים של אותו מטבע. מצד אחד, העיצוב מורכב מסט ברור של צרכים ודרישות טכניות ומעשיות. מצד שני, בלי פן אומנותי, נקבל מקום בלי נשמה ובלי אמירה. איך משלבים חשיבה אנליטית, ניתוח צרכים ועיצוב מסחרי? הנה העקרונות שלנו:

הגדרה וארגון המרחב

השלב המשמעותי ביותר בתהליך הוא לענות על צרכי הלקוח והלקוחות. תצפיות הם כלי הכרחי כדי להבין את הדינאמיקה הקיימת ולזהות מה עובד ומה דורש שיפור. התבוננות פשוטה בבעלים שמגיעים עם נשותיהם לקניות מגלה מיד שהבעל רוצה לעזוב את החנות מהר מדי, פשוט כי אין לו פינה לשבת בה.

תובנה אחרת יכולה להיות שלקוחות לא מגיעים לאזורים מסוימים בחנות או שהמותג לא מצליח לנצל הזדמנויות מסחריות ברצפת המכירה.

נושאים אלה קשורים לארגון החלל, הבנת אופן התנועה וזיהוי דפוסי התנהגות שנרצה לשמר או לשנות.

׳חוויה מסעית׳ תעניק ללקוחות סדר כרונולוגי במעבר בין האזורים השונים במרחב, על ידי העלאת המודעות למוצרים מסוימים באופן שימשוך אותם לעומקי החנות למשל, והיא באה לידי ביטוי בשימוש באמצעים פרסומיים והכוונה נכונה.

לכל אלה מתווספים גם המרכיבים האובייקטיבים של החלל – המידות, הפרופורציות, הפלנוגרמה והחלוקה לקטגוריות מוצר.

חוויה רציפה בסיפור המותג

הטמעת סיפור המותג, היא הרבה מעבר לשילוב של הלוגו או בחירת ספות ווילונות בצבעי המותג. כאן, אנחנו מדברים על חוויה שאותה הלקוח יכול לחוש באופן אינטואיטיבי ועמוק יותר, כך שערכי המותג וכל מה שהוא מייצג (חופש, הרפתקה, קלאסיקה מעודנת, טעם טוב וכולי) יצרבו בו, יחד עם זיכרון ויזואלי מובהק. אם מדובר בחנות ספורט, חשוב להעניק להם חוויה שתואמת את סט הצפיות שלהם, מכניסה אותם לאווירה דינאמית, תחרותית והישגית, לפי אופי המותג. במות עם אורות בוהקים וצורניות חדשה, קונטרסטיות גבוהה, אווירת אצטדיון -יכולים להכניס את האווירה הרצויה באופן אינטואיטיבי.

הסתכלות גרעינית על המוצר ועל ההבטחה השיווקית שלו, יכולה להביא לפרשנויות יצירתיות ולרגש ברמה העמוקה ביותר את הלקוח. למשל, דמיינו רכב שטח שעומד על סלע באולם התצוגה. הנקודה החשובה שנגזרת לעיצוב המרחב הקמעונאי היא שאם נצליח לחבר את סיפור המותג לציפיות של הלקוח באופן יוצא דופן, הוא כבר ירגיש בנוח לראות את עצמו משתמש במוצרים, ומכאן הדרך לרכישה קלה הרבה יותר.

חוויה רציפה במסע השיווקי

ברמה השיווקית והמסחרית, חשוב לראות במרחב הקמעונאי חלק בלתי נפרד מהקמפיין, ואם תשאלו אותנו, גם אחת הנקודות החשובות ביותר בו – המקום שבו יצירת הביקוש הופכת לרכישה. חוויית קמפיין רציפה מצריכה חשיבה בכמה ממדים – המסרים של הקמפיין, הדרך הנכונה להציג אותו בחנות ובחלון הראווה, וטכניקות ואלמנטים בהם כדאי להשתמש כדי למשוך לקוחות אל פנים החנות ולעודד אותם לרכוש.

כחלק מהחוויה הוויזואלית, חשוב להקפיד על בהירות המסרים ועל גודל טקסט שניתן לקריאה. יש מקום ליצירתיות ולחוויה, אבל זהו "מבחן האמת" ולקונקרטיות של המסר ולהגשה בולטת שלו יש חשיבות גדולה.
הצעות בזמן ההמתנה לקופה ורתימת כל סט המסרים באים להנגיש את העברת המסרים, על ידי משיכת תשומת לב הלקוחות ויצירת מעורבות תוך כדי התחשבות בקידום המוצר באופן שמגלם את סיפור המותג ומתקשר את ההצעה המבודלת שלו.

אומנות עיצוב המרחב הקמעונאי ומדע עיצוב המרחב הקמעונאי הם למעשה שני צדדים של אותו מטבע. מצד אחד, העיצוב מורכב מסט ברור של צרכים ודרישות טכניות ומעשיות. מצד שני, בלי פן אומנותי, נקבל מקום בלי נשמה ובלי אמירה. איך משלבים חשיבה אנליטית, ניתוח צרכים ועיצוב מסחרי? הנה העקרונות שלנו:

הגדרה וארגון המרחב

השלב המשמעותי ביותר בתהליך הוא לענות על צרכי הלקוח והלקוחות. תצפיות הם כלי הכרחי כדי להבין את הדינאמיקה הקיימת ולזהות מה עובד ומה דורש שיפור. התבוננות פשוטה בבעלים שמגיעים עם נשותיהם לקניות מגלה מיד שהבעל רוצה לעזוב את החנות מהר מדי, פשוט כי אין לו פינה לשבת בה. 

תובנה אחרת יכולה להיות שלקוחות לא מגיעים לאזורים מסוימים בחנות או שהמותג לא מצליח לנצל הזדמנויות מסחריות ברצפת המכירה. 

נושאים אלה קשורים לארגון החלל, הבנת אופן התנועה וזיהוי דפוסי התנהגות שנרצה לשמר או לשנות. 

׳חוויה מסעית׳ תעניק ללקוחות סדר כרונולוגי במעבר בין האזורים השונים במרחב, על ידי העלאת המודעות למוצרים מסוימים באופן שימשוך אותם לעומקי החנות למשל, והיא באה לידי ביטוי בשימוש באמצעים פרסומיים והכוונה נכונה.

לכל אלה מתווספים גם המרכיבים האובייקטיבים של החלל – המידות, הפרופורציות, הפלנוגרמה והחלוקה לקטגוריות מוצר.

חוויה רציפה בסיפור המותג

הטמעת סיפור המותג, היא הרבה מעבר לשילוב של הלוגו או בחירת ספות ווילונות בצבעי המותג. כאן, אנחנו מדברים על חוויה שאותה הלקוח יכול לחוש באופן אינטואיטיבי ועמוק יותר, כך שערכי המותג וכל מה שהוא מייצג (חופש, הרפתקה, קלאסיקה מעודנת, טעם טוב וכולי) יצרבו בו, יחד עם זיכרון ויזואלי מובהק. אם מדובר בחנות ספורט, חשוב להעניק להם חוויה שתואמת את סט הצפיות שלהם, מכניסה אותם לאווירה דינאמית, תחרותית והישגית, לפי אופי המותג. במות עם אורות בוהקים וצורניות חדשה, קונטרסטיות גבוהה, אווירת אצטדיון -יכולים להכניס את האווירה הרצויה באופן אינטואיטיבי. 

הסתכלות גרעינית על המוצר ועל ההבטחה השיווקית שלו, יכולה להביא לפרשנויות יצירתיות ולרגש ברמה העמוקה ביותר את הלקוח. למשל, דמיינו רכב שטח שעומד על סלע באולם התצוגה. הנקודה החשובה שנגזרת לעיצוב המרחב הקמעונאי היא שאם נצליח לחבר את סיפור המותג לציפיות של הלקוח באופן יוצא דופן, הוא כבר ירגיש בנוח לראות את עצמו משתמש במוצרים, ומכאן הדרך לרכישה קלה הרבה יותר.

חוויה רציפה במסע השיווקי

ברמה השיווקית והמסחרית, חשוב לראות במרחב הקמעונאי חלק בלתי נפרד מהקמפיין, ואם תשאלו אותנו, גם אחת הנקודות החשובות ביותר בו – המקום שבו יצירת הביקוש הופכת לרכישה. חוויית קמפיין רציפה מצריכה חשיבה בכמה ממדים – המסרים של הקמפיין, הדרך הנכונה להציג אותו בחנות ובחלון הראווה, וטכניקות ואלמנטים בהם כדאי להשתמש כדי למשוך לקוחות אל פנים החנות ולעודד אותם לרכוש.

כחלק מהחוויה הוויזואלית, חשוב להקפיד על בהירות המסרים ועל גודל טקסט שניתן לקריאה. יש מקום ליצירתיות ולחוויה, אבל זהו "מבחן האמת" ולקונקרטיות של המסר ולהגשה בולטת שלו יש חשיבות גדולה.
הצעות בזמן ההמתנה לקופה ורתימת כל סט המסרים באים להנגיש את העברת המסרים, על ידי משיכת תשומת לב הלקוחות ויצירת מעורבות תוך כדי התחשבות בקידום המוצר באופן שמגלם את סיפור המותג ומתקשר את ההצעה המבודלת שלו.